Install Day 2023 was een groot succes, met meer dan 5.000 installatieprofessionals, waaronder bijna 900 middelbare scholieren
Entity view (Content)
Install Day 2023 was een groot succes, met meer dan 5.000 installatieprofessionals, waaronder bijna 900 middelbare scholieren
Vorig jaar verwelkomde de door Techlink en Embuild georganiseerde installatiebeurs meer dan 4.200 bezoekers, waaronder 450 middelbare scholieren. Dit jaar zijn die cijfers sterk gestegen en was er een praktisch programma op maat voor de scholen in samenwerking met Fluxlab en Volta.
Install Day, hét toonaangevend event voor professionals uit de installatiesector, vond plaats afgelopen vrijdag 13 oktober in Brussels Gate (ex-Brussels Kart Expo). De 6de editie was een groot succes, met een massale opkomst van installatieprofessionals. De opkomst steeg met bijna 20%, een weerspiegeling van een sector die volop in beweging is. Onder de 5.000 professionals uit de sector die op Install Day aanwezig waren, waren bijna 900 jongeren van installatietechnische opleidingen (elektro én HVAC) uit het hele land. Zij kwamen zich informeren over de laatste ontwikkelingen bij de 230 exposanten en ook om deel te nemen aan het programma op maat dat Techlink en zijn partners hadden opgezet om hen kennis te laten maken met de innovatieve aspecten van de sector (VR-simulaties, robottoepassingen, IoT-oplossingen,...).
"We hadden niet verwacht dat deze 6de editie zo'n succes zou worden. Het is de eerste keer dat we zo'n hoog aantal bezoekers hebben mogen verwelkomen. Het is een duidelijke bevestiging van de kwaliteit van de beurs, de exposanten, het programma op maat voor middelbare scholieren. In de afgelopen 6 jaar zijn de bezoekersaantallen gestaag gegroeid, wat aantoont dat we de juiste formule hebben gevonden voor zowel onze installateurs als de fabrikanten en groothandels die we vertegenwoordigen. Ook dit jaar stond Install Day in het teken van de jongere generatie, met een reeks van 10 workshops die de verschillende facetten van de installatiesector lieten zien. Niet minder dan 900 studenten uit alle 4 hoeken van het land, zowel Franstalig als Nederlandstalig, namen deel.” - Carole Metzmacker, Marketing & Communication Manager vanTechlink.